CBTU Hosts Virtual Indigenous Training for Canadian Apprenticeship Forum

[:en]This week, Canada’s Building Trades Unions (CBTU) delivered Virtual Indigenous Training to the Board of Directors of the Canadian Apprenticeship Forum. Developed under the workforce development program, Build Together, this training is part of our ongoing efforts to address hidden and systemic barriers to underrepresented groups within the construction industry.

“Canada’s Building Trades Unions are committed to making a career in the skilled trades open for everyone. Virtual Indigenous Training will create an opportunity for our members and employer partners alike to increase their awareness and understanding of Indigenous Peoples, cultures and customs,” said Sean Strickland, Executive Director, Canada’s Building Trades Unions. “It is through this investment in education that we can more clearly understand the challenges that exist for underrepresented people that enter the skilled trades, or are seeking an apprenticeship.”

CBTU has been working to address systemic barriers for many years, Virtual Indigenous Training is one example. In addition, CBTU is a proud member of the Canadian Centre for Diversity and Inclusion. Today’s session with the Canadian Apprenticeship Forum is one of many scheduled trainings taking place with industry stakeholders including members, contractors and partners.

France Daviault, Executive Director of the Canadian Apprenticeship Forum said: “CAF-FCA supports reconciliation by striving to eliminate gaps in education and employment in our national apprenticeship system between Indigenous and non-Indigenous Canadians.  Starting with our Board of Directors, our intention is for this awareness to filter down and inform all of the work the we do on behalf of the Canadian apprenticeship community.”

Virtual Indigenous Training is offered through four modules; each of which can be customized to a unique audience and region. The training will provide meaningful ways to improve understanding and relations in the workplace and explore ways to recruit the next generation of workers. The modules are meant to create a base line understanding of the history of Indigenous Peoples in Canada, provide context on current situations taking place within the construction industry, and prepare course participants with career development tools.

[:fr]Les Syndicats des métiers de la construction du Canada (SMCC) ont donné la formation virtuelle pour les Autochtones au conseil d’administration du Forum canadien sur l’apprentissage. Élaborée dans le cadre du programme de développement de la main-d’œuvre, Bâtir ensemble, cette formation s’inscrit dans le continuum des efforts faits pour éliminer les obstacles cachés et systémiques auxquels font face les groupes sous-représentés au sein de l’industrie de la construction.

« Les Syndicats des métiers de la construction du Canada sont déterminés à prendre les mesures nécessaires pour rendre accessible à tous une carrière dans les métiers spécialisés. La Formation virtuelle pour les Autochtones offrira l’occasion à nos membres et à nos partenaires employeurs d’élargir leurs connaissances sur les peuples autochtones et de mieux comprendre leurs cultures et habitudes, de dire Sean Strickland, directeur exécutif des Syndicats des métiers de la construction du Canada. Cet investissement en éducation nous permettra de comprendre les défis auxquels sont confrontés les membres des populations sous-représentées qui désirent exercer un métier spécialisé ou qui recherchent une place d’apprenti. »

Les SMCC s’emploient depuis de nombreuses années à éliminer les barrières systémiques. La formation virtuelle de sensibilisation pour les Autochtones en est une démonstration. En plus, les SMCC sont fiers de faire partie du Centre canadien pour la diversité et l’inclusion. La séance d’aujourd’hui du Forum canadien sur l’apprentissage est une des nombreuses formations destinées aux parties prenantes de l’industrie, notamment les membres, les entrepreneurs et les partenaires.

France Daviault, directrice générale du Forum canadien sur l’apprentissage, a affirmé que [trad.] « Le Forum soutenait le rapprochement en cherchant à éliminer les écarts en matière d’études et d’emploi dans notre système d’apprentissage national entre les Autochtones et les autres Canadiens. Nous voulons que cette sensibilisation, d’abord adressée à notre conseil d’administration, atteigne la base et l’informe de ce que nous faisons au nom de la collectivité vouée à l’apprentissage du Canada. »

La formation virtuelle pour les Autochtones se décline en quatre modules qui peuvent être adaptés aux besoins de chaque population et de chaque région. La formation procure des moyens utiles d’améliorer la compréhension et les relations dans les milieux de travail et d’explorer des manières de recruter la nouvelle génération de travailleurs et de travailleuses. Les modules doivent servir à faire connaître l’histoire des peuples autochtones au Canada, à expliquer des situations qui ont cours dans l’industrie de la construction et à fournir aux participants des outils de perfectionnement professionnel pour mieux les préparer.

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Building Connections

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